Vicces a sztori. Mielőtt kimentem Dél-Amerikába, a zenekarral elbúcsúztattuk egymást – arra az esetre, ha véletlenül kokaincsempésznek állnék, vagy eltévednék az Amazonasban. Szóval a búcsúbuli nagyon erősre sikeredett, valahogy összekeveredtem egy horvát lánnyal is Budapest bűnös bugyraiban. Aztán elköszöntünk én meg felszálltam arra a hajóra.

Néhány hónappal később, amikor már ismét itthon téblábolok, Instagramon bejelöl egy ismerős arc. A lány az, akinek teljesen véletlenül feldobott a rendszer. Persze a SEO, targeting, cookiek, GPS és remarketing korában a véletlen szó kicsit idillikus, valószínűleg csak az okostelefonjaink érzékelték, hogy egyszer sokat voltunk együtt, aztán emiatt jött az ajánlás – bár kérdés, hogy miért csak hónapokkal később.

ciprus ryanair
Ha már így alakult, tudjátok, hogy mi jön.

Legyen tánc

Viszont ha már az FBI ilyen jó munkát végzett, megkérdezem, hogy nem utazunk-e el egy tetszőleges országba, a legolcsóbb repülőjegyet űzve. Ő meg válaszol, hogy mehetünk. Így veszünk egy-egy retúrjegyet Ciprusra tizenháromezer forintért fejenként. Ciprusról két dolgot tudok. Egy, hogy sziget. Kettő, hogy nem voltam még ott.

Pár póló, pár alsógatya és zokni, vízálló öltözet, új kamera. Ennyi nyilván elég a négynapos kalandtúrához, egy hátizsákban elférek, így a legjobb utazni. Fürdőnadrágot azért viszek, attól, hogy tavaszközepe van, a tenger még lehet meleg. Spoiler: nem meleg, a fürdőnadrág felesleges.

Megérkezünk Páfoszra, ahol jön az első felismerés: Cipruson balos a közlekedés. Így minden kereszteződésben inkább háromszor nézünk szét, mint egyszer sem, valamint azt is szokni kell, hogy teljesen rossz oldalról jön mindenki. Kicsi séta a városban, a tengerparton, kicsi séta az AirBnB lakásig. A megérkezés örömére cserépedényben sült báránycombot eszünk zöldségekkel, meg paradicsomos bárányhús-gombócokat a szomszéd étteremben.

páfosz ingervadász
A parton sátrak, itt sem lehet szar kelni.

A történelem nyomában

Másnap felkerekedünk, hogy megnézzük a királyok sírboltjait, vagyis a Tombs of the Kings nevű régészeti parkot. Ciprus egyébként történelmileg, meg mitológia szempontjából is ezerszínű, tele érdekességgel, a múltnak sokezer éves darabkáival hintve. Egy jó nagy hintés a park is, reggel érkezünk és egészen délutánig kóborolgatunk a sziklák között, lemegyünk a sírboltokba (nincs egyébként bizonyíték arra, hogy bármiféle királyoknak épültek volna, de hogy nem a szegénynegyedből temetkeztek ide, az is biztos).

A park nagyon érdekes, ráadásul csak két és fél euró a belépőjegy, erősen ajánlott program minden Páfoszba látogatónak. És ne feledjük, hogy szezonon kívül jöttünk: ez az út legjobb döntése egyébként – húsz fok, kellemes napsütés, turisták csupán elvétve. Csak egy-egy kósza csoport mászik bele néha a képeimbe, és higgyétek el, hogy sok képet csinálok, hiszen most tanulom a vadiúj gépemet, ez az első bevetése. Még csak kerülgetjük egymást, tesztelgetjük, hányadán állunk a dolgoknak, olyasmi ez, mint amikor a kiszemelteddel az asztalok fölött át-átmosolyogtok egymásra a buliban.

ciprus tombs of the kings
Végtelenül izgalmas, víz vájta alakzatok…
…és a sírboltok egy helyen.

Villák és mozaikok

Megnézünk még egy régészeti parkot, ez a kikötőből nyílik, ide már négy és fél euró a belépő, cserébe még időszámításunk előttről is láthatunk mozaikokat a padlókon, helyreállított, vagy akár eredeti állapotukban is. Romok, erődök, villák, úgy röpke kétezer-ötszáz év emlékei között sétálgatunk. A park szépen kiépített, szintén legalább egy félnapos program. Itt mutatják be a sziget növény-, és állatvilágát is, a helyi gyíkok pedig jófejségből a kövek tetején sütkéreznek, hogy sikoltozhassunk először a táblára, majd a valóságra mutatva, hogy: ott van, ni!

A madárvilág szintén lenyűgöző, az ornitológia szerelmeseiből még így, szezonon kívül is akad, ilyen képem azonban nem lesz, hiszen mint mondtam, még csak szokjuk egymást a géppel, a madarak meg nagyon gyorsak. Ami azonban biztos, hogy Ciprus sok meglepetést tartogat, nem „négynapos” hely, de nem is „egycikkes” hely, szóval írok még a néplélekről és a természetről, hiszen úgyis ezek jelentik számomra az utazás esszenciáját.

páfosz gyík
Én a következő részben is szerepelek!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here