Futam előtt

Úgy néz ki a story, hogy természetesen az első helyért mentem, de azért hozzá kell tenni, hogy egy AG -ban (Age Group) fentebb. Itt már nem a kiscsikók vannak, hanem igazán az életerős fiatalemberek. Nem a Tajgetosz sétálói, hanem az Elit. A világ szép nagy és sok kemény hely van fejlődni. Itthon nekem a Bükk, meg a Mátra, de idén sikerült Börzsönyben is kemény körülmények között hosszút edzeni. Ez azt jelenti, hogy 45+, mondhatni ultra távok. Jó csak 50 körüliek, Mátra kétszer! Köszi 😉 Bükki kihívások, trailek és az Eged kitudja hányszor.  Kiváló edződős élmények! Szóval nekem a Magyar „hegyek” nekik meg Alpok, Pireneusok, Norvégia  vagy akár a Tátra. Ott azért jobban lehet készülni azt hiszem, de ez csak a kifogás.  Szóval ezek után elindulni egy nemzetközi versenyre azt eredményezi, hogy No high hopes! You are not elite! Yet.

De győzd le a pályát, magadat, érj be sérülésmentesen, ja és persze élvezd. Alap! Élvezd a transzrévület mentális és pszichés állapotait. A tánctéren, a biciklin, futva, erdőben, hegyen, vízben, mindegy, ott ahol vagy. Szörfözöl a határon egyet, megnézed mire képes az emberi test és mire a lélek. Ultrázni egyenlő utazni, csak a komfortzónán kirándulsz egy hosszút. Az élet maga is utazás csak ez lehet könnyű vagy függőségekben eltöltött. Lehet koffein, kátrány, alkohol, thc vagy szerotonin és adrenalin. Set Up setting. Az én setupsettinggem Andorrára egész jó volt, de nem 100%.

Kiértünk szépen Andorrába, akklimatizálódásnak még csütörtökön kimentünk a tavakhoz  – Llacs de Tristaina – amit kinéztem. 2500-on voltak, de volt felette pont egy 2800-as csúcs, Pic De Tristaina.

Szóval, ha már ott voltunk kedvet kaptunk rá és felmentünk. Bírtam, bírtuk, de verseny közben elgondolkoztam, hogy ez lehet sok volt akklimatizálódási folyamatnak.  Szél, nap és szint napközben a nap végén megfürödtem a tóban, hadd szokjam a vizet és egy órácskát jógáztunk is a többiekkel (Helga és Andris). Következő nap kimentünk a pályára, felmásztunk 2500-ra megint. Néztünk ameddig láttunk, de 50 kilométeren sok minden van látóhatáron belül, csak nem látod. 😀 Itt már lehet látni mi lesz. A célterületen volt egy Multirig, Apehanger, Bucket carry, Slip wall. Jó rendben van, itt most végig megyek mindegyiken, de 50k után is?

Encamp a bázisunk. Péntek este itt történik az ultratáv eligazítása, egyórás spanyol-angol nyelvű fogadás. Előtte felvesszük a csipet a, bib számot. Legjobb, leggyorsabb, hozod az számlán a barcodeot, ID, aláírod az érintőképernyőn és kész is vagy. Mehetsz dolgodra. Összepakoltam mindent, kaja, pia, energiaszeletek, zselé, só, répa. A kötelező felszerelés: lámpa, iso fólia, lámpa hátra, síp. Az eligazításon megkaptuk a strici kamionos lila trikót is és a piros fejpántot is. Piros pánt járt az elitnek és AG-nak, a lila trikó pedig ultráéknak.

RACEDAAY – Yaay!

Sikerült egész jót aludni, reggel 5:30 ébredés 6:00-ra kész. Gyorsan szépen megy a készülés, elkészítem a kaját és indulás.

Félúton már tudtam, mit hagytam otthon…

A kaját! Nem reggeliztem.  De nem megyek vissza érte, chillaaax, fuck it. De azért bosszant hát! Tök üres béllel eljönni egy ultrára, főleg 2000 fölé. Na az jhóóó lesz. Mibaj lehet? Fogyókúra! Nem is teljesen éhgyomorra jövök, reggelre megittam a citromos vizem és a Moringa poromat, amivel még Dávid sponzorált be egyszer. Tudtam van nálam csoki, magvak, aszalt gyümölcs és szendvics amit a versenyre szántam depóba. Megettem a szenya felét. Legyen későbbre is, egy Chimpanzee szeletet  és vagy négy tuckexet.  Sminket szerencsére segítettek feldobni, szóval mehetünk. A karneválon úgyis a smink a lényeg.  Kell a tribal hangulat, ugyanazt csináljuk, mint ős-őseink. Futkározunk, kúszunk, mászunk, túléljük a napot és a terepet.

A terep:

peMNXhi

Grau Roig a versenyközpont. A francia határon található sívidékből indulunk. 50.3 kili 3500m+ szinttel, 60+ akadállyal. Fogalmam sincs mennyi volt. Nem számoltam.  Reggel 7:40-es start: Teljesen jólkészültnek érzem magam, kivéve, hogy nem ettem. Itt most bejött szerencsére az, hogy délelőtt sokszor megesik, hogy nem eszek, miközben lemegy 1-2 edzés.

Andorra Ultra 2019

Jó start volt. Érezhető az embereken, hogy ez most valami nagy lesz. Visszafogott mindenki, kissé feszült, de ez természetes. Hosszú, kemény nap vár ránk. Lazán indul a tömeg, az elején futok, nincs kedvem az emberekhez, nincs kedvem kerülgetni meg hallgatni őket, ahogy zihálnak az első 100 méteren. Szerencsére az áll elől, aki tud haladni is. Nem a díszlet.  Erre az útra most nem kell társaság, veretni jöttem, tesztelni azt, amit összeraktam tavaly óta. Felmásztunk az első hegy nagyjából ötödéig aztán vissza le, áttereltek minket a második hegyre és ott kerültünk egyet. Itt mentünk tavaly is a végén, leértünk csak kötél helyett most Hercules Hoist volt. Easy, mehetünk tova. Pályának felfelé kúszás homokzsákkal, drót alatt ez már egész jó csellendzsing volt.

Ezek után megmászhattuk azt a hegyet (2500-on) ahol tavaly a söröket találtuk.  Örök emlék marad az is.  Itt már előjött az első fatális hiba, amit egy futó elkövethet. A zokni. Nos, az egy-kétszer használt lábtyű lett a választásom, tök jól működött azt leszámítva, hogy a sarka gyűrődött vissza. Feszt. És azzal, hogy igazgatni kell már tudtam, hogy ez hosszútávon percekbe fog kerülni. Haladás és irány a versenykereszteződésbe, ahol jött három Hurdles, patak, Rope Climb és Spear throw. Beledobtam! De satnya volt azt kiesett… 30 börpi. Nem gond belekalkuláltam, hogy a dárdát elQrom. Ezek után elkezdődött a hosszú kör. Az előbb csak 10 kilométert raktunk magunkba majd két óra alatt. Szóval még van 50. Szép helyeken futunk, patakok, hóolvadás, iszonyatos sziklák, óriás hegyek.

Testet- szellemet átható energia jár át mindent. Egység van. Ezt akkor veszed észre, ha menetközben ki tudsz kapcsolni és élvezed a tájat is, vagy elkap a transz. Szerencsére néha kitudtam nézni anélkül, hogy megálltam. Így mondjuk az élmény sajnos nem teljes. Eljöttél a világ végére és annyit fogsz fel belőle, hogy kivagy. De versenyezni jöttem. Haladni, taposni, menni valahol 2400 körül. 17 klikknél elkezd cirógatni a bal combom belseje. Jó akkor jöhet a só, itt bizony nagy baj lesz/van.  Talán az előző két napban nem kellett volna 2800-ra és 2500-ra felmászkálni. Ez is plusz perceket vesz el, méghozzá talán a legtöbbet. Itt már nincs önfeledt mozgás, itt már tudatosan lépsz mindenhol. Vigyázol, mert ha ez megfog, buktad az egészet. A csúcs előtt várt egy magas palánk, aztán párszáz méterre a Slack line. Gondoltam rá, hogy talán leöntöm a fejemet a frissítőn hideg vízzel, de aztán az egyensúlyi kérdés miatt mégsem tettem meg. Illetve a Slack teljesítése után már csak előre lehet menni, visszafelé nem. Iszonyat meredeken le és az aljban még egy frissítő majd utána a hegy negyedéig lánccipelés. Meglepően könnyen megy, ámbár ésszel mert rögtön a lánccipelés mellett ott a Tiroli Traverse (lajhár).

Andorra Ultra 2019

Hosszú szlalom a csúcsig, közben eszek, szendvicset, nagy nehezen vízzel lemegy. De muszáj, enni kell, mert elfogyok. Plusz Chimpanzee gumibugyó, finomság, feldob a nehéz menetelés közben.

A csúcson homokzsákcipelés le, lánchúzással spékelve, majd vissza fel.  150-200 méteres kör. (2500 magasban).

Meztelen kezedet megeszi a lánc

Ezek után csak le kellett futni a hegyről, a völgyben patakot keresztezve visszafordult az út a fesztiválterület felé, csak az előtte volt egy Olimpusz és Multirig. Megvan mindkettő, de a multi elkezdte lehámozni a bőrkeményedést. Nap, erdő, sár, patak és kimászol a tranzithoz. Itt adják rá az első gumiszalagot. 30-as csekpont meg is van. Ollé! Kemény volt, van még húsz klikk. Depó előtt megeszek egy csokit, amivel kínálnak. Tök jól néz ki, csak alig bírom megenni, lemegy. Filózok, hogy nekiüljek-e a zokni cserének vagy sem. Megbeszélem gyorsan magammal 30k megvan, annyira nem zavart csak kellemetlen. Szóval igazából „Szarok rá!” Még két tuckex lemegy nehezen. Redbullal szemezek, vettem menő kókuszos ízűt. Végül nem iszom, helyette utántöltök az előre kevert Chimpanzee ISO-bol. „Go natural!” Mondom én száraz tuckexel a számban és kezemben aztán elindulok a következő körre. Nincs idő erre. Kötélmászás és dárda, megint bedobom, megint kifolyik. Laza 30 börpi aztán majomlétra és nyílik kifelé a táj. Második adag böresz: Ez bizony +2-3 perc. Mászás fel az erdőben, fák között. Atlas carry és utána hegyi patak. Előtte tünde szemeimmel kifigyeltem, hogy a víz után rögtön Zfal van. Tényleg megpróbáltak mindent, hogy belefeküdjek a vízbe. De csak azért sem! Creep from the Deep stílusban abszolváltam a patakot.

Andorra Ultra 2019

Zfal megvan, mehet tovább a menet tovább felfelé havon, majd sziklák. Sehol senki. Dekirály! Pár pillanat minden gondolat nélkül, benne a folyamban. Töltés, töltődés, mindenhonnan töltődsz. Erdő, hegy, patak, szél, nap. Minden elem képviselteti magát. Egyik oldalon fázol, csúcson elfúj a szél, másik oldalon elégsz. Idén készültem naptejjel, az évek meg a rutin. Ezt a kört is megmentem. Közben testi, lelki, szellemi, agyi problémáimat finoman ízlelgetve. Igen itt már benne voltam mélyen, itt már visz a folyamat. Kiszállni nem lehet. A trip elkezdődött. Érdekes a beled. Combodra figyelni kell, mert nem durranhat el. Ezek már felkeltik az agyat. „Mér vagy már megint hülye?! Bulizhatnál Barcelonában is. Mit csinálsz, meg hogy? Jah! Tényleg megint az egódat építed. Na de mindegy béna vagy a srácok elől már rég elmentek. Meg amúgy is AG-ban versenyzel, ennyi erővel openben is mehetnél, ugyse te nyersz. Na ezt elfújtad… „ Nagyon jókat lehet beszélgetni. És nem kell hozzá pszichiáter, kivéve, ha beforgatod magad.  Jó és akkor jönnek az emlékek is xyz-vel. Mert ugye ezek a gondolatok kellenek. Of course átcikáznak a fejeden. Szerencsére jobban kivagy a múlton való rágódásnál, szóval ezen gyorsan túl teszed magad. Légzés van! Ne gondolkozz, hülye!  Élvezd!  Kivagy, mint állat de ezt szereted, élvezed, most fejlődsz!

Légzés megnyugtat, pulzus lassul. Felfigyelsz a világra körülötted. Természeti erők és te. Minden egy.

Második kör

A második kör kicsiben eltér az elsőtől. Abban jobb, hogy itt már taktikázhatsz, mikor mit eszel és hogy cselekszel. Ennek megfelelően jót megyek a második körön. Ettem újra, erős vagyok és fejben is könnyed. Tíz klikk marad hátra, szépen frissítek, tudom, milyen akadály jön még. Chimpi energia zselével frissítek Olimpusz, és a Twister előtt. Olimpusznál találkoztam a magyar jányokkal, nyomták a beastet. Tök jó energia, frissülök belőlük. Twister előtt jönnek Elemérék, jól megölelgetem, szintén feltöltök. Depóig vissza majd kötélmászás helyett itt már elterelnek az Ape Hangerhez, nem voltam még rajta. Új kihívás 50kilinél. Legjobb, ilyeneket vársz minden versenyen! Új leküzdeni való.

Én mondom simán ment a csengőig, úgy mentem, mint egy gibbon. Ott egyszer csak elfogyott a kezem és leestem. Abban a pillanatban tudtam, van rajtam plusz másfél kiló víz. Eredmény: 30 börpi.

Andorra Ultra 2019

Andris csatlakozott, hozzám buzdítani és fotózni. Örültem neki, bár hirtelen, annyi kérdést tett fel, mintha ő lenne a memória teszt.

Ezek után már csak a finishig vezető út volt egy Slip wall, egy Multirig és tűz. Slipwall csak akkor csúszik, ha olajos, szóval most nem. Multi előtt szépen nyakon öntöttem magam a maradék vízzel a camel backből. Hopp másfél kiló mínusz. Rudakon és gyűrűkön kellett kapaszkodni és a végén palánk. Átmászok, lemászok, letörés és tűz. Sima landolás. Nem is vagyok annyira ki. Jól felkészült vagyok és jól ment ez az ultra. Sebesülés nincs. Kemény volt, megkínlódtam itt-ott, de ezért jöttem, ez kellett. Tetszett!

Finish.

Finisher fotó by Havlik Andris. A trip hivatalos fotósa!

Kapom a statom a finishben. Itt külön gépen nézték az ultrákat. Nem-e csaltál, mindenhol jól viselkedtél- e? Kanizsa előtti este azt álmodtam, hogy DQ lett Andorra, mert egy versenyző lány popójára csaptam. De sajnos nem csaptam, mert nem volt előttem egy sem. Pedig ha tudom, hogy második leszek, végig seggrepacsizom az egészet. Szóval pálya statisztika csekk. Mondják második, áhh király..! Éreztem már menet közben is. Nézem ki nyert. Az a tag, akit reggel láttam, akit még ismerek is, első beastemre Koutyba én telekocsiztam. Osztrák prótag, jótag. Reménykedtem, hogy idősebb. De aztán elvitte AG-ban előlem az elsőt, kaptam tőle kicsivel kevesebb, mint egy órát.

Andorra Ultra 2019

Top tíz kvalifikál. Az elsők ingyen mehetnek a Svéd Ultra VB-re Ore/Are ba. Na pá ez most elment.  Majd talán Krynicán visszajön. Egye fene a dobogón állok Andorrában a 2. helyen, overallban top 10 megvan. Ez már mégis csak a világ tetejének számít. Már-már majdnem hasonlít a fizikumom egy spártaira. Ja nem.

Összességében meg vagyok elégedve. Erős vagyok és ügyes. Pár dologra kell, hogy figyeljek még illetve többet futni hegyen és ott az elit. Egy órára csak, ami ezen a terepen azért elég közeli.

Hálás vagyok mindenkinek, aki támogat, segít bármiben, nagyon jó évem volt eddig és sok-sok kis aprósággal, de hozzájuttattatok ehhez a dobogóhoz! Fent kell tartani ezeket az építő jellegű találkozásokat, fuvarokat, edzéseket, túrákat, ebédeket, reggeliket és kanapén alvásokat.  Köszi, hogy a Cross Team Egerben fejlődhetek.  Köszi a Chimpanzee Magyarországnak a vegán táplálékért, amivel a jobb eredményhez hozzásegít, tényleg jó boost és álladékmentes.  Jól jött az a pár futam, amivel az Extreme Trail Hungary versenyein edződhettem. Pár rövid ocr és más nem volt idén. Köszi Margaréta Garden Panzió Egerben. Itt szaunáztam és jakuzziztam, regenerálódásként. Szóval gyertek lakni hozzánk, tesóm elég menő helyet csinált! ;D

Non Plusz Ultra: A verseny után nem kezdtem el piálni közvetlen, nem mertem hirtelen megkóstolni semmit. Teljesen rendben voltam mikor lejöttem a pályáról, de félév nem ivás után inkább nem mertem berúgni a sörhabtól. Később azért megittam egy kis bort.  A fogyasztás és nem fogyasztás eredményében a második helyet hozza. Mondjuk a nem fogyasztás mellett érezhető a fizikális és mentális plusz jelenléte. Ettől függetlenül valami hiányzik a dobogóhoz.